A magas infláció és megemelkedett jegybanki alapkamat hatására óriási dráguláson mentek keresztül az autók és a nyíltvégű lízingkonstrukciók egyaránt, ezért egyre több vállalatnak kell megfontolnia, hogy nem ütemezi-e át a flottacserét vagy vált más mobilitási megoldásokra. A céges carsharing használatával minden szereplő jól járhat, hiszen a munkáltató úgy tudja csökkenteni az egyéni mobilitás támogatásának költségét, hogy a cégautó helyett nyújt reális alternatívát, de a munkavállalók sem vesztik el közlekedés költségtérítését, sőt a hétköznapjaik még rugalmasabbá is válhatnak. A vállalati együttműködések népszerűségének növekedését a Share Now autómegosztó is látja, az elmúlt időszakban kiemelkedő mértékben nőtt a szolgáltatás iránti érdeklődés. Habár van még tér a bővülésre a szegmensben, a munkavállalói szokások már most látványosan változnak: egyre többet ér a rugalmasság és a mobilitási portfólió diverzifikálásának lehetősége.
Az Autósiskolák Vezetőinek Országos Szövetsége (AVOSZ) elnöke, Papp Endre szerint a B kategóriás jogosítvány megszerzése jelentősen drágult, de az árak emelkedése mögött számos tényező és folyamat húzódik meg. Az árak függenek az egyes régiókban alkalmazott árképzési gyakorlattól, valamint a tanulók óraszükségletétől. Az átlagos költségek nagyon széles, 300 ezer forinttól 1 millió forintig terjedő skálán mozognak - közölte a szakember.
Év vége közeledtével a legtöbb nagyvállalat HR szakembere elgondolkodik azon, hogy szükség van-e a juttatási rendszer újragondolására. Az adótörvény esetleges változásai mellett, a munkavállalói igényeket is figyelembe vevő béren kívüli juttatások költséghatékony megoldásai lehetnek a munkavállalói elköteleződés javításának. Az RSM Hungary adószakértői összefoglalták melyek most a leginkább népszerű és adózási szempontból is előnyös béren kívüli juttatási formák.
Már 500-nál is több autóval szolgáltat a Share Now Budapesten, amelynek járműveivel novembertől már közvetlenül a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér Holiday Parkolójába is be lehet állni. Az autómegosztó elektromos- és benzines autókkal is folyamatosan bővíti a flottáját, amellyel így már 500 autó áll a budapestiek rendelkezésére.
Váratlan időpontban, ma délután 1 órakor rendkívüli kormányinfó lesz, miután a kormány szombat délelőtt ülést tart. A témakör várhatóan az ársapkák jövője lesz. Az eseményről élőben tudósítunk.
Józsefváros megszüntetné az ingyenes parkolást 2023 januárjától, a képviselő-testület már a jövő csütörtöki ülésén tárgyalhatja a javaslatot – írja a Népszava.
A szakértők szerint augusztus közepe lehet a legnehezebb időszak a hazai üzemanyag-ellátásban. Az egyes kutak már most is korlátozásokat vezettek be, de ez csak átmeneti megoldást jelenthet. További átmeneti megoldás lenne a stratégiai tartalékok felszabadítása, az igazi megoldást viszont a hatósági árak eltörlése jelentené - állítják.
Nem csupán hatósági áras üzemanyagra vonatkozik a Mol-nál bevezetett napi egyszeres tankolási korlát, hanem minden üzemanyagtípusra – tudta meg az RTL Híradó.
Szigorúbban ellenőrzik a benzinkutasok a forgalmi engedélyeket, aki pedig számlát kér, annak automatikusan piaci árat számolnak. Vonalkódot nem olvasnak le, de anélkül is egyértelműen kiderül, melyik autó céges. A kutasok magántulajdonosok esetén is azonnal piaci árat számolnak, ha valaki számlát kér - számolt be riportjában az RTL.
Júliustól 500 autóval üzemel Budapesten a Share Now, ami így a legnagyobb autómegosztó flottává válik Magyarországon. A cég szolgáltatási területe folyamatosan növekszik, már Érden is elérhető a szolgáltatás.
Az Európai Unió két ügyben is elfogadta a kormány adóügyi érveit, így továbbra is visszaigényelhető az áfa fele a bérelt autóknál, és biztosított marad a tisztességes vállalkozások és költségvetés védelme a fizetésképtelen cégekkel szemben is - tájékoztatta az MTI-t Izer Norbert.
Európa nagyobb városaiban 4-5 évvel korábban jelentek meg a free-floating rendszerben működő, vagyis – a zónán belül – bárhol felvehető és letehető carsharing autók, mint Budapesten, így az ottani tapasztalatok előrevetítik a magyar forgatókönyvet is: a bevezetés első éveiben a lakossági felhasználók adják kézből kézbe a kormányt, majd a kevésbé kísérletező vállalati szektor beszállásával közel megduplázódik az ügyfelek száma. A magyar szolgáltatók az utóbbi években kezdték el kiterjeszteni a modellt a cégekre, amelyek éppen most próbálnak idomulni a hibrid munkavégzés következményeihez, vagyis megoldást keresnek a kihasználatlan irodaterek és a garázsban parkoló autóflották problémájára. Az év végén pedig lejárnak az éves lízingszerződések, amelyeket – az új helyzethez alkalmazkodva – várhatóan csak kisebb kapacitásokra fognak meghosszabbítani, az időről időre felmerülő igényekre pedig olyan rugalmas, elköteleződést nem igénylő megoldásokat keresnek majd, mint például a carsharing.
Az elmúlt év, a maga gazdasági csapásai mellett – korlátozások, karantén – több ígéretes trend többek között a digitális, érintésmentes megoldások gyorsabb beágyazódását is elősegítette – de általánosságban is arra sarkallta a vállalatokat, hogy felülvizsgálják működésüket. Az irodahasználat újraértelmezése, a home office térnyerése szinte minden szektorban változásokat hozott, azonban a mobilitás kérdése kevesebb figyelmet kapott, miközben a kihasználatlan céges autók hasonló érvágást jelentettek a vállalatoknak, mint az üresen kongó irodaterek. Az utóbbi években Budapest utcáin teret hódító közösségi autók üzemeltetői a vállalati szegmensben is működőképesnek látják ezt az üzleti modellt.
Az elmúlt években a közösségi autózás céges oldalon inkább a taxizással versengett, de azzal, hogy a koronavírus miatt kihasználatlanok a fix költséges kulcsos autók, már a céges autónak is versenyképes alternatívája lehet.
Az autómegosztó szolgáltatások világszerte átrendezik a céges flották piacát. Magyarországon is egyre több cég van, amely elérhető alternatívaként tekint a carsharingre. Ez pedig rengeteg előnnyel jár: egyrészt most már a céges autó nem csak egy szűk rétegnek járó kiváltság, így növelheti a munkavállalók elégedettségét, ráadásul a közösségi autózás mint juttatási elem vonzó lehet az új jelöltek számára is. Egy kutatás szerint ugyanis a dolgozók 75%-a a környezettudatos cégeket részesíti előnyben. Anyagilag is kedvező választás a közösségi autózás, a bérlés díja ugyanis költségként könnyebben elszámolható.
A tűzszüneti tárgyalások mellett állnak.
Egykor Gyárfás Tamásé volt, most Gattyán Györgyé.
Cikkünk folyamatosan frissül.
Az oroszok még márciusban egyet le is lepleztek.
Ennyi pusztulhatott el az energetikai infrastruktúrából másfél hónap alatt.
Azt állítják, 1150 ukrán katona esett el.
Miközben a régióban és Európában újult erővel telepítenek napelemes rendszereket, a magyar bővülés 2026-tal egyelőre véget érhet.
Az Apple-nek számos kihívással kell szembenéznie a különböző üzletágaiban.
De nincsenek, véli az ING Bank vezető elemzője.